London 2011

Vi bilade ner till London i somras. Här kan ni se bilderna. Resan började med en non stop körning ner till mamma i Landskrona. Sedan körde vi genom Danmark och Tyskland. Vi hade tänkt övernatta på hotell efter autobahn men hittade inga hotell så vi hamnade i Groningen, Holland. Dag två åkte vi till Amsterdam, gick runt lite, bl.a till Anne Franks hus. Det regnade hela tiden! Vi åkte vidare till Rotterdam där vi åkte upp i Euromast. Vi sov över hos Jürgen och Véronique i Gent, Belgien. Vi hade mycket trevligt. På väg till Calais och färjan över till Dover stannade vi till i Dunkerque. Det var inte badväder men vi fick en trevlig promenad längs stranden i alla fall och en god omelett på ett café. Vi kom fram till London efter två dagar. Hittade en mysig camping nära Heathrow och ca 30 min från centrum. Vi stannade där i tre nätter och åkte sedan vidare till Brighton där vi spelade bort en massa pengar på piren! Lyckades i alla fall vinna två nallar till Olivia. Vi campade på samma ställe som tidigare. Vi åt frukost på stranden. Mysigt! Fast det blåste en hel del. Sista natten på vår resa sov vi i Ehrstadt i Tyskland, Olivias favoritcamping av alla. Det var kallt och regningt. Vi lyckades hinna till Boarder Shop i Puttgarden, trots trafikstockning i Hamburg. Sedan körde vi non stop hem till Landskrona. Där fick vårt våta tält hänga på köksbordet tills det torkade. Det var en kort resa men vi hade i alla fall väldigt roligt och kommer att göra om det snart igen.

Este verano hemos ido en auto a Londres. Fuimos primero al sur de Suecia a la casa de mi mamá. Ella estuvo con nosotros en el viaje. Manejamos por todo Dinamarca, llegamos a Alemania. Allí íbamos a pasar la noche pero no encontramos ningún hotel así que manejamos hasta Holanda. Llegamos a las dos de la mañana y por suerte hubo una habitacíon libre. La mañana siguiente fuimos primero a Amsterdam. Nos quedamos unas horas caminando por las calles, viendo los canales y la casa de Anne Frank. Estaba lloviendo todo el rato. Después de Amsterdam seguimos a Rotterdam donde subimos en la torre Euromast. La noche la pasamos donde nuestros amigos Jürgen y Véronique en Gent, Bélgica. Lo pasamos muy bien. Después fuimos a Dunkerque, Francia. Hubiéramos querido bañarnos pero no hacía calor así que caminamos por la playa un rato antes de ir a Calais para tomar el ferry a Dover, Inglaterra. Cuando llegamos a Inglaterra fuimos directo a Londres, un viaje de dos horas. Encontramos un camping cerca de Heathrow, a media hora del centro. En Londres vimos muchas atracciones y lo pasamos bien. Estuvimos cuatro días y luego fuimos a Brighton. Allí también encontramos un camping muy bonito. Gastamos bastante dinero jugando en las máquinas en el famoso ”Brighton Pier”. Gané dos peluches para Olivia. El último día fuimos directo a Ehrstadt, Alemania, a dormir en el mismo camping donde estuvimos hace dos años. Hizo frío y no pudimos bañarnos en el lago. Después de siete días regresamos a la casa de mi mamá, cansados pero felices de haberlo pasado tan bien.

1 svar på ”London 2011

1. Åh va jag vill ut i bila o campa igen!!! Men familjen Olsson får jag tyvärr inte med på det, trist! Kram